Πρόταση για παιχνίδι στην τάξη
(το προτείνω για τη Β΄ τάξη, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν τον μηχανισμό της προπαίδειας, την οποία και καλούνται να μάθουν σιγά σιγά )
"Ο αδιάφορος, ο ανεπιθύμητος και ο περιζήτητος αριθμός"
- Γράφω στον πίνακα τα 3 επίθετα και ρωτώ τα παιδιά αν γνωρίζουν τη σημασία των επιθέτων αυτών. Συζητούμε και βρίσκουμε τι σημαίνει το καθένα. Ποιο από αυτά προκαλεί θετικά συναισθήματα, ποιο δυσάρεστα , ποιο ουδέτερα;
- Στη συνέχεια "φοράμε" στα παιδιά αριθμούς σε μέγεθος μισού Α4 για να είναι ορατοί από όλους ή τους γράφουμε σε χαρτονάκι . Κρεμάμε τους αριθμούς με κορδέλα στο λαιμό των παιδιών και απλώνονται στο χώρο της αίθουσας παντού. Οι αριθμοί είναι μονοψήφιοι και διψήφιοι ως το 50.Εάν θεωρείτε ότι τα παιδιά μπορούν να βρουν το διπλάσιο και μεγαλύτερων αριθμών, βάζετε και πιο μεγάλους αριθμούς στις κάρτες τους. Εκτός από το 0-1-2.
- Μόνο 3 παιδιά "θα φορέσουν" τις σελίδες με τους αριθμούς 1-2-0 τις οποίες θα έχουμε εκτυπώσει σε λευκό ή έγχρωμο χαρτί(αν θέλω πλαστικοποιώ για αντοχή). Το αρχείο θα το βρείτε πιο κάτω.
- Αυτά τα τρία παιδιά θα σταθούν σε άλλο σημείο της αίθουσας, πιο πέρα. Εξάλλου θα "φορούν" διαφορετικές κάρτες και θα ξεχωρίζουν.
- Το παιχνίδι αρχίζει: Λέμε στα παιδιά με τους αριθμούς να σκεφτούν καλά και στη συνέχεια να πλησιάσουν σε όποιον από τους τρεις (0-1-2) θα τους κάνει πιο ΔΥΝΑΤΟΥΣ στον πολλαπλασιασμό μαζί τους!!! Να μην βιαστούν όμως!!!
- Αφήνουμε να πάει ο καθένας εκεί που νομίζει και έτσι θα δημιουργηθούν 3 παρέες στην τάξη!!! Ίσως και μία!!! Αν τα παιδιά καταλάβουν από την αρχή ποιος θα τους κάνει πιο ΔΥΝΑΤΟΥΣ!
- Τέλος θα γίνει συζήτηση και τα παιδιά θα εξηγήσουν, γιατί πήγαν δίπλα στο μηδέν - το ένα ή το δύο! Μπορούμε να τους βάλουμε ανά 2 μπροστά στον πίνακα(μαθητής-αριθμός και μαθητής κάρτα 0/1/2) και να σημειώνουμε (στον πίνακα, ανάμεσα στα δύο παιδιά) το σύμβολο του πολλαπλασιασμού. Να γράφουμε και το αποτέλεσμα της πράξης(γινόμενο) σημειώνοντας και το = .