Οι αριθμοί 0, 1 και 2 στον πολλαπλασιασμό (ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ)

 Πρόταση  για  παιχνίδι  στην  τάξη

 (το προτείνω για τη Β΄ τάξη, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν τον μηχανισμό της  προπαίδειας,  την οποία και  καλούνται  να  μάθουν  σιγά  σιγά )

αδιάφορος,  ο  ανεπιθύμητος   και   ο περιζήτητος  αριθμός"


  1. Γράφω στον πίνακα  τα  3  επίθετα και ρωτώ τα παιδιά αν γνωρίζουν τη σημασία των επιθέτων αυτών. Συζητούμε και βρίσκουμε τι σημαίνει το καθένα. Ποιο από αυτά προκαλεί  θετικά συναισθήματα, ποιο δυσάρεστα , ποιο ουδέτερα
  2. Στη  συνέχεια "φοράμε" στα παιδιά αριθμούς σε μέγεθος μισού   Α4  για να είναι ορατοί από όλους ή τους γράφουμε σε χαρτονάκι .  Κρεμάμε τους αριθμούς με κορδέλα στο λαιμό των παιδιών και  απλώνονται   στο χώρο  της αίθουσας  παντού. Οι αριθμοί είναι μονοψήφιοι  και διψήφιοι ως το 50.Εάν θεωρείτε ότι τα παιδιά μπορούν να βρουν το διπλάσιο και μεγαλύτερων αριθμών, βάζετε και πιο μεγάλους αριθμούς στις κάρτες τους. Εκτός από το 0-1-2.
  3. Μόνο 3 παιδιά "θα φορέσουν" τις σελίδες με τους αριθμούς  1-2-0 τις οποίες θα έχουμε εκτυπώσει  σε λευκό ή έγχρωμο χαρτί(αν θέλω πλαστικοποιώ για αντοχή). Το αρχείο θα το βρείτε πιο κάτω. 
  4. Αυτά  τα τρία  παιδιά θα σταθούν σε άλλο σημείο της αίθουσας, πιο  πέρα. Εξάλλου θα  "φορούν" διαφορετικές κάρτες και θα ξεχωρίζουν. 
  5. Το παιχνίδι  αρχίζει: Λέμε  στα παιδιά με τους αριθμούς να σκεφτούν καλά και στη συνέχεια να πλησιάσουν σε όποιον από τους  τρεις (0-1-2) θα τους κάνει πιο ΔΥΝΑΤΟΥΣ  στον πολλαπλασιασμό μαζί τους!!! Να μην βιαστούν όμως!!! 
  6. Αφήνουμε να πάει ο καθένας εκεί που νομίζει  και έτσι θα δημιουργηθούν 3 παρέες στην τάξη!!!  Ίσως  και  μία!!! Αν τα παιδιά καταλάβουν από την αρχή ποιος θα τους κάνει πιο ΔΥΝΑΤΟΥΣ! 
  7. Τέλος θα γίνει συζήτηση και  τα παιδιά θα εξηγήσουν, γιατί πήγαν δίπλα στο μηδέν - το ένα  ή το δύο!  Μπορούμε να τους βάλουμε ανά 2 μπροστά στον πίνακα(μαθητής-αριθμός  και μαθητής κάρτα 0/1/2)  και να σημειώνουμε (στον πίνακα,  ανάμεσα στα δύο παιδιά)  το σύμβολο του πολλαπλασιασμού. Να γράφουμε και το αποτέλεσμα της πράξης(γινόμενο) σημειώνοντας  και  το  = .
Και κάπως έτσι θα οδηγηθούμε στο συμπέρασμα:





Ακολουθεί το παρακάτω ΦΕ που μπορεί να δουλευτεί στην τάξη ή να δοθεί στο σπίτι.


1)ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑ ΛΗΨΗ  ΚΑΙ  ΕΚΤΥΠΩΣΗ(ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 0-1-2):


2)ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  ΓΙΑ  ΛΗΨΗ  ΚΑΙ  ΕΚΤΥΠΩΣΗ: 



ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  ΓΙΑ ΕΜΠΕΔΩΣΗ

Πάτα  πάνω στην εικόνα και κάνε  εξάσκηση σε πολλαπλασιασμούς με το 0,το 1 και το 2:


Ή άνοιξέ το από τον σύνδεσμο:







ΣΗΜΕΙΩΣΗ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Αν  δεν θέλετε να ασχοληθείτε με το παραπάνω παιχνίδι με τα παιδιά της τάξης σας, μπορείτε μόνο να δουλέψετε το ΦΕ και να εστιάσετε εσείς στα σημεία εκείνα που θέλετε ή ταιριάζουν στην ομάδα της τάξης σας.




**Η γραμματοσειρά στο ΦΕ είναι από εδώ:






1 σχόλιο:

Σωτηρία Κίτσιου είπε...

Αν το χρησιμοποιήσετε και θέλετε, γράψτε εδώ τις παρατηρήσεις σας για αντιδράσεις και εντυπώσεις των παιδιών.